FAQ

Hieronder vindt u een overzicht van de antwoorden op de meestgestelde vragen. Indien u toch nog een vraag heeft waarop u hier geen antwoord vindt, aarzel niet om ons te contacteren.

Hoe lang duurt een reparatie?

Dit is sterk afhankelijk van het soort product en de voorradigheid van onderdelen. De meeste reparaties aan iPhone, iPad en iPod, zoals schermreparaties kunnen uitgevoerd worden terwijl u wacht en duren tussen 15 en 60 minuten. Sommige herstellingen kunnen zelfs bij u thuis of op kantoor worden uitgevoerd (zie ‘Herstelling ter plaatse‘). Reparaties van andere smartphones, tablets of laptops duren mogelijk enkele dagen tot een week; dit is afhankelijk van de voorradigheid van onderdelen.

Kan mijn toestel worden opgehaald of moet ik het zelf in Hasselt inleveren?

U kan uw toestel na afspraak zelf inleveren te Hasselt, of u kan gebruik maken van één van de vele mogelijkheden tot ophalen/verzenden.

Hoeveel bedragen de vervoerskosten?

Dit hangt af van de gekozen dienst en transportwijze. Consulteer de pagina ‘Transportkosten‘ voor meer uitleg.

Wat als u mijn toestel niet kunt herstellen?

Fix & Install werkt volgens het principe van ‘no cure, no pay’. Dit wilt zeggen dat indien wij uw probleem niet kunnen oplossen, u ook niets hoeft te betalen! Enkel eventuele kosten voor het terugzenden van uw toestel worden in rekening gebracht. Uitgezonderd wanneer uw toestel beschadigd is door vochtschade/oxidatie: in dat geval zullen wij dit proberen te verwijderen en uw toestel volledig reinigen. Indien na deze behandeling blijkt dat uw toestel toch niet hersteld kan worden, wordt een vergoeding van 25€ incl. BTW gevraagd voor het gebruikte materiaal.

Welke betalingsmogelijkheden biedt u?

* Bij herstelling in ons atelier: cash en via de Bancontact app.

* Bij herstelling op locatie: cash en via de Bancontact app.

* Indien uw toestel naar ons verstuurd is: overschrijving (zonder meerkost), MisterCash, SofortBanking, iDEAL, Paypal, Visa/MasterCard, overschrijving, rembours (met meerkost).

* zakelijke klanten kunnen na overleg op rekening betalen.

Hoeveel bedraagt de garantie op een herstelling?

Fix & Install biedt jaar garantie op alle door ons uitgevoerde herstellingen, tenzij anders aangegeven, en voor zover het hetzelfde defect betreft.
Opgelet! Defecten veroorzaakt door verkeerd gebruik en/of valschade vallen nooit onder garantie. Op softwarematige herstellingen kan eveneens geen garantie geboden worden.

Ik heb een probleem met mijn toestel nadat het door jullie hersteld is en het bevindt zich nog in de garantieperiode.

Neem contact met ons op.

Wat met de garantie van de fabrikant/winkel van aankoop?

Wij zijn een officieus repair center. Dat wil zeggen dat wij zonder autorisatie van de fabrikanten werken. U moet rekening houden met het feit dat uw garantie kan geweigerd worden indien u uw toestel na reparatie door ons zou opsturen naar een officieel repair center van de betreffende fabrikant.

Waarom dan geen gebruik maken van de officiële repair centers?

Indien uw toestel schade heeft en dus niet onder de garantie valt van de fabrikant, zijn daar vele redenen voor:

  • bij ons weet u op voorhand de prijs van de reparatie
  • geen bestekkosten bij ons bij weigering bestek
  • onze prijzen liggen lager
  • we bieden meer garantie (op de reparatie/geplaatst onderdeel)
  • we zijn sneller
  • ook reparaties van toestellen met vochtschade
  • onderzoek is gratis

 

 

 

 

Comments are closed.

Translate »